Partner serwisu
Drogi i autostrady

Okiem eksperta: Wykluczanie wykonawców bardziej obiektywne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
15-08-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Okiem eksperta: Wykluczanie wykonawców bardziej obiektywne
fot. hbrinkman, sxc.hu
Dzięki zmianom w Prawie zamówień publicznych zamawiający nie będzie mógł już wykluczać wykonawców na podstawie własnej, niekiedy subiektywnej oceny. Możliwość taką dawał artykuł 24 ust 1 pkt 1 i 1a ustawy Pzp. – To krok w lepszym kierunku, co nie dziwi, bo obecnie obowiązujący przepis jest oczywiście sprzeczny z prawem unijnym – komentuje dla portalu „RynekInfrastruktury.pl” Wojciech Hartung, Counsel w praktyce Infrastruktury i Energetyki w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka.

Zgodnie z nowelizacją jedynie zawinione i dodatkowo poważne naruszenie obowiązków zawodowych przez wykonawcę będzie podstawą jego wykluczenia z przyszłych postępowań. Bez znaczenia będzie, czy takie naruszenie miało miejsce w stosunku do zamawiającego prowadzącego dane postępowania, czy też do innych zamawiających.

– Oczywiście obowiązek wykazania naruszenia będzie spoczywał na zamawiającym, wyrok sądu nie będzie jednak jedynym środkiem dowodowym. Wykluczenie wykonawcy w takich przypadkach ma być obowiązkowe, choć tylko jeśli zamawiający przewidzi to w dokumentacji postępowania. Dodatkowo – co należy ocenić pozytywnie - wykonawca będzie mógł się w określonych przypadkach bronić przed wykluczeniem – tłumaczy Counsel.

– Warto byłoby również sprecyzować, czy wykluczenia będą skuteczne w przypadku wykonawców dopuszczających się takich poważnych naruszeń zawodowych w stosunku do zamawiających z innych krajów, w tym spoza Unii Europejskiej – zauważa ekspert.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy bezpłatne autostrady są w Polsce możliwe?

Polityka i prawo

Czy bezpłatne autostrady są w Polsce możliwe?

inf. pras enewsroom.pl 13 czerwca 2023

Ekspert ZDG TOR: Miasta mogą wydać 13 mld zł na inwestycje tramwajowe

Intermodal i logistyka

Zdaniem eksperta: Decyzja GDDKiA o budowie dróg z betonu nieprzemyślana

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Czy bezpłatne autostrady są w Polsce możliwe?

Polityka i prawo

Czy bezpłatne autostrady są w Polsce możliwe?

inf. pras enewsroom.pl 13 czerwca 2023

Ekspert ZDG TOR: Miasta mogą wydać 13 mld zł na inwestycje tramwajowe

Intermodal i logistyka

Zdaniem eksperta: Decyzja GDDKiA o budowie dróg z betonu nieprzemyślana

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5